03 januari, 2009

En vanlig dag i mitt liv

Klev upp ur sängen, gjorde mig ordning och gick ut gäspande och huttrande och satte mig i min kalla bil straxt efter klockan sex.
Åkte i snövädret till jobbet och jobbade 10 timmar. Hade en hel del att göra idag vilket var bra eftersom att tiden gick hyfsat fort.

Blev kvar en stund och pratade med en jobbarkompis innan jag gick ut för att skotta och skrapa fram min bil under 15 cm snö och en massa is.

Åker till Willys och veckohandlar innan jag halkar iväg hemåt. Det var rejäl halt.

När jag kommer hem är klockan sju och hemma ska F precis ge barnen mat. Mina tre som är hemma plus två till eftersom att Tove och Elin har varsin kompis som ska sova här.
Dom äter medan jag passar på att vika lite tvätt som hänger på tvättställningen och sen är jag sådär lagom pedagogisk och sätter alla barnen framför en film med varsin skål godis. Men vad gör man inte för att få äta i lugn och ro.
Jag får en himelskt god BiffStroganoff som F har lagat.

Efter maten börjar jag plocka ur diskmaskinen som just blivit klar men konstaterar snart att disken åter en gång inte är ren även om den är nydiskad. Svär över saker som inte fungerar och ställer mig att börja handdiska samtidigt som jag morrar en del.
Under tiden passar F på att kolla vad som kan vara fel på maskinen och eftersom att han är så bra så hittar han troligen felet. *glad igen*

När köket är klart så viker jag klart tvätten, lägger alla klädhögar hos respektive person och går sen ner med dagens tvättskörd i källaren. Laddar en ny maskin och tar med min en omgång ren tvätt upp.
Nattar Tove och Michelle och skickar in Elin och Wilma på rummet så dom får göra nåt där, läsa eller spela spel.
Sen är det bara att hänga den nya tvätten medan F nattar Tillan och kollar ishockeyn med sin bror.
Skönt att han nattar henne för då kan jag äntligen få ta min efterlängtade dusch i lugn och ro.....

Sen.......kan jag sätta mig ner och bara slöa en stund och låtsas om att det inte finns hundra saker till att göra.
Men dom får vänta till i morgon för klockan är 21,50 och jag har tappat orken.

4 kommentarer:

Lollo sa...

Undrar om den dagen kommer när det inte finns något att pyssla med hemma, typ tvätt, städning eller nåt. Den dagen skulle jag vilja uppleva!!

KRAM

Anonym sa...

*Får lite träningsvärk blott av att läsa om dina bestyr*.

Anonym sa...

Vilken pärs!

Världen enligt J. sa...

Vissa dagar känns det som om man bor i tvättstugan. Det finns alltid tvätt, tvätthögar, tvätt att hänga, vika och sortera in. Det är en mysterium varifrån den kommer...