25 oktober, 2006

Tjejsnack och BVC besök

Idag har Marie varit här hela dan nästan. Jag hade tänkt att jag skulle städa idag..men när hon ringde i morse och frågade om hon fick komma över så säger man ju inte nej.... Måste ju villigt erkänna att om jag ska välja mellan att umgås med en kompis eller städa så är inte valet så svårt...*s*....

Vi tog en promenad upp till BVC och vägde och mätte Tillan. Min lilla skrutta växer så det knakar...den av mina tjejer som gått upp mest i vikt vid 3 månader....6100 gr vägde hon nu (startade ju livet på 3120 gr) och 60,5 cm....Liten tjockis är hon. Massor av gosiga veck överallt...
En spruta hann vi med också..men hon sa inte så mkt. Blev lite ledsen precis när sticket kom..men det var mest ett gnällskrik,så det verkade inte göra jätteont. Skönt det.....

Sen har vi resten av dan suttit vid datorn Marie och jag och kikat på Scrappiz.se och i Pandurokatalogen. Min stora passion är min digitalkamera och scrapping.... Marie har väl hört mig prata så mkt så nu vill hon också börja...Kul tycker ju jag för då kan man sitta tillsammans ibland och scrappa....och även utbyta lite tips och erfarenheter...

Igår tog vi lite kort på Tillan i dopklänningen. Hon var ju sjuk när vi döpte henne så vi fick ta korten i efterhand.....blev några fina kort iaf.....


Just nu finns det en sak som jag tycker är ganska så orättvis. Mina föräldrar är på Madeira i två veckor. Pratade med pappa nyss och dom satt på balkongen och drack vin..och det var 24 grader...i skuggan.... Oooo, sa jag...vi har + 5 grader och mulet....blir kaffe i vardagsrummet... Inte lika mysigt kanske....

Inga kommentarer: