21 oktober, 2006

Elins vurpa...


En sån här..en ridhjälm fick Elin verkligen testa i torsdags på ridskolan. Hon red på Trulsa och dom skulle hoppa en bana med 5 hinder i galopp. Elin fattar galopp och rider förbi start, Trulsa kör ner huvudet men Elin är beredd och sitter kvar..full fart över första hindret och styr mot nästa. Då kör Trulsa ner huvudet och upp med rumpan och Elin flyger i en vid båge över huvudet och landar med sitt huvud först rätt ner i marken. Illvrål förstås, för hon slog sig ganska ordentligt, dels i huvudet och sen bet hon sig i tungan.
Men när hon gråtit klart och spottat ut blodet så hoppar hon upp på hästryggen igen och rider hela banan igen i galopp. Det är ganska tufft gjort när man bara är 7 år.
Jag blev givetvis lite rädd när jag såg vurpan för det small ganska bra när hon landade på huvudet. Tyget på hjälmen gick sönder. Men det gick bra. Hon klagade lite över huvudvärk och att hon var lite yr när lektionen var slut. Men sen när vi kom hem så åt hon med god aptit och var sitt vanliga jag så det var nog inte så farligt.

Idag är det godisdagen lördag. Det har vi full koll på i vår familj för jag är ganska hård med att barnen bara får äta godis då. Vi tog en promenad på förmiddan och handlade frukt och godis.
När vi var på hemväg så började det regna så resten av dagen har vi varit inne. Spelat spel, både "Den försvunna diamanten" och "Tjuv och Polis". Sen gjorde vi smoothie till mellis och det blir fläskkotletter och potatisgratäng till kvällsmat.

I går morse vaknade Tove och Tilda redan klockan 5....gässsp. Jag är ju allt annat än morgon pigg. Tove har lite svårt att låta Tillan vara ifred så istället för att låta Tilda somna om så lägger hon sig bredvid henne i vår säng och pratar med henne.
Jag ber att hon ska låta Tillan vara, men får till svar
-Det är Tilda som pratar med mig
-Jaha, säger jag, vad säger hon till dig då
-Jo, hon säger att man inte får slåss....
-Okej....vad säger hon mer då?
-Att man ska vara snäll och inte får sparkas..
Gullungen.....dom är så roliga ibland...*s*

Föresten..hittade det jag skrev om dopet *yes* Det hade blivit sparat även om datorn stulade....Gissa om jag blev glad.....

Inga kommentarer: