13 oktober, 2006

Sista minuten

Varför ska man alltid vara så sent ute med det man ska göra. I morgon ska Tillan döpas och jag har 100 saker som borde vara färdigt. Vet ju inte ens vad jag ska ha på mig ju. Barnens kläder är klara, blomma ditsydd på dopklänningen...men jag då.....suck....
Ska baka kakor i morgon, alla 4 barnen ska dusha, smörgåstårtor ska garneras mm, mm.
Vid lunchtid kommer Jenny (gudmor) med sin familj.
Tur att inte dopet är förrän kl 14.
Lena hjälpte mig att duka i församlingshemmet ialla fall så det är klart.
Dessutom är stackars Tilda förkyld. Hostar, rosslar och är allmänt grinig. Hoppas verkligen att det inte blir värre till i morgon. Lilla gumman, tycker så synd om henne.

Nu är kl 23,30 och jag ska försöka komma in i dushen innan sovdags. Om Tilda vill sova.....

Annars har dagen varit bra. Bakade kakor på förmiddan. Jag bakade en sort och Fredrik en. När barnen slutade skolan åkte jag med Emelie och Tilda till Katrineholm för att träffa nån på personalkontoret. Passade på att åka till Scrapbutiken Memories också. Handlade en massa cardstock och Emelie köpte lite dekorationer till sin scrapping.

Inga kommentarer: