04 september, 2010

Vi kämpar vidare

I går ordnade jag så Tillan fick komma tidigare till dagis och jag följde med dottern till skolan. Den bråkiga eleven var inte där men jag bestämde mig ändå för att vara kvar och se lite hur de har det i klassen. Och trots att jag tycker att läraren har en lite tokig inställning så är hon en väldigt bra undervisningslärare. Hon har otroligt bra ordning i klassen och det är tyst och lugnt, trots en stor klass.
Men jag tänkte iaf att hon kanske kunde fråga dottern hur hon mår, eller att någon annan inblandad vuxen på skolan skulle göra det så dottern känner att folk faktiskt bryr sig. Men nej, tyvärr gjorde ingen det.
När jag pratade med rektorn i torsdags så blev ju han förvånad att inte fröken gjort det då efter incidenten i onsdags.

Men på måndag blir det lugnt för dottern för då kommer inte eleven till skolan. Sen ska jag träffa rektorn kl 1. Så får vi se hur dom har tänkt sig att lösa problemet. Rektorn verkar tycka att bara jag ska komma, men jag ska försöka få med mig föräldrarna till de andra två barnen som är värst drabbade. För vi är starkare om vi är fler och detta berör oss alla. Sen är det så, att även om inte min dotter blir drabbad utan eleven ger sig på nån av hennes kompisar så gör det dotternväldigt otrygg eftersom hon vet att rätt som det är så är det hennes tur....

Det jag också reagerar på är att det här har pågått under en längre tid, att eleven terroriserat andra. Och ja, nån diagnos måste h*n ha för beteendet är inte "normalt". Men h*n kan ju inte heller må bra eftersom att h*n uppenbart inte klarar av att gå i vanlig klass/skola med så många elever omkring.

Jaja..fortsättning följer på måndag

Inga kommentarer: