02 september, 2010

Hur kan detta få pågå

Idag ska jag till barnens skola. Inte bara för att hälsa på utan för att ett av mina barn inte törs gå till skolan utan mig just nu. Hon vågar inte vara ute på rasten pga en annan elev som trakasserar och utövar våld. Inte bara på min dotter utan på fler barn. Fler föräldrar har varit med sina barn just pga detta. Vet ni vad det sjukaste med det hela är?? Jo, att inget händer. Det skylls på de andra eleverna och verkas tyckas så synd om det här barnet som bråkar. Men hur långt ska det gå innan något görs?

Ska en elev
-Inte våga vara i skolan utan mamma
-Sova dåligt
-Bli nerknuffad från klätterställningen
-Få sin jacka gömd till hon ska gå hem så hon får gå utan
-Få höra att "jag ska skicka en kniv i magen på dig"
-Få se sina kompisar bli slagna och veta att rätt som det är är det hennes tur också eftersom hon blivit slagen vid flera tillfällen
-Att hennes kompisar ska bli utsatta för att höra att den här eleven säger att han ska skada min dotter och be dom om hjälp att utföra det.
-Dagligen bli kallad hora, bitch, hitlerbarn etc etc så fort den här eleven kommer i närheten av min dotter

Ska det i skolan få finnas en elev som
-Jagat andra barn med en planka med en utstickande spik i
-Tagit styptag på andra barn
-Försökt knuffa barn nerför en stentrapp (ett av mina barn)
-Osv osv osv osv osv osv

Och det värsta är att det är inte bara hon som blir utsatt som sagt, utan många fler som mår dåligt och inget görs
Elven har en resursperson som står och tittar på när h*n knuffar ett annat barn ner för klätterställningen, som inte säger ifrån utan alltid skyller på de andra barnen när leken spårar ur, även om leken gick hur bra som helst innan denna elev kom med.

Men nu är jag less och fler med mig. Tror att skolan kan räkna med ett antal anmälningar nu. Sen hoppas jag att det inte händer en allvarlig olycka snart. För jag är orolig att skicka min dotter till skolan just nu.

1 kommentar:

Jenny sa...

Totalt oaceptabelt!!! Det övergår mitt förstånd att sådant faktiskt får förekomma utan att skolan reagerar. *grrr*