30 september, 2010

Nu väntar vi och ser

Ja, en liten uppföljning om hur det går i skolan.
Vi har haft fler möten med ledningen, jag och två föräldrar till. Det är våra barn som verkar vara värst utsatta för eleven. Det är iaf vi som har tagit tag i problemet nu.
Vi är inte helt omtyckta av ledningen. Vi är inte helt omyckta av lärarna eftersom vi tillbringat en del tid i skolan med våra barn som inte vågar/vågat gå dit själva. Lärarna tror tydligen att vi är där för att kontrollera att de sköter sitt jobb eller nåt.....suck.

Senaste mötet med ledningen hade vi igår, jag är inte nöjd. Visst, det har av olika anledningar varit väldigt lite incidenter med eleven sista veckorna men problemet har funnits i fem år. Det finns barn som varit terroriserade av eleven under halva sina liv...och nu har det varit lugnt i två veckor. Tydligen verkar det som att ledningen tycker att allt är bra nu och vi överreagerar och får inte ifrågasätta resursen som verkligen har noll koll på eleven.

Om tre veckor är det nya möten. Denna gång med skolinspektionen. De tar visst detta på allvar eftersom de kommer ut för att träffa oss föräldrar. Och om ryktet stämmer så har vi fler föräldrar bakom oss och det droppar in fler anmälningar till skolinspektionen....

Ja, jag skulle kunna skriva en hel massa saker om hur skolan skött detta som skulle göra att ni knappt skulle tro mig......så jag låter bli.
Fortsättning följer.......

3 kommentarer:

Jenny sa...

Tyvärr är jag inte förvånad över att detta sker i denna skola.Då jag gick där hände saker framför lärárna som man kunde anmäla på många punkter men det är lättare att blunda än att vara obekväm tycker de flesta!Stå på er!Var pbekväma för de så får de nåt att ta tag i!!Massor av kramar till er från Faster Jenny i Uppsala!

Lotta sa...

Skönt att höra att något händer i alla fall. Håller tummarna!

Tussemaja sa...

Sånt ska inte behöva hända men ändå gör det det. Stå på er! Lycka till!