02 september, 2010

Fortsättning på tidigare inlägg

Idag var ju jag med min dotter i skolan. Bara på rasterna då jag hade Tillan hemma och hon har alldeles för mycket myror i byxorna för att sitta still i ett klassrum och vara tyst.
Första rasten gick bra. Vi pratade lite med fröken, vilket kanske inte var helt positivt då hennes attityd är att "Jag har bara med att göra vad som händer på lektionstid, Det andra får ni ta med ledningen" Jaha liksom, men kan det inte vara bra om hon bryr sig lite iaf att barn i hennes klass mår dåligt.

Efter rasten gick jag hem och ringde rektorn. Gav väl inte så mycket. Fick mest höra att dom jobbar sååå mycket med problemet och att allt blivit sååå mycket bättre. Eh, jaha, det är iaf inget som vi föräldrar eller våra barn märkt av.

Sen kom vi till lunchrasten. Då var det lugnt först. Dottern blev kallad svin några gånger när hon gick från maten, men ignorerade och gick vidare Sen när rasten var slut och min dotter ska gå in så är jag kvar utanför med Tillan som leker. Jag ska precis gå när dottern kommer ut helt förstörd. Då har den ****** ungen sprungit fram och slagit dottern med knytnäven rätt i magen så hon nästan tappar andan.
Det gör eleven mitt framför ögonen på sin resurs som blir jättearg. Rektorn kopplas in direkt och pappan får hämta sitt barn.

Min dotter blev helt förstörd och vågade inte gå in i klassrummet igen eftersom eleven fortfarande var kvar då. Hon fick följa med mig hem och i morgon har jag ordnat så att Tillan får vara på förskolan så jag kan gå med redan kl 8. Hennes lärare verkade inte bry sig ngt nämvärt. Tycker mest att det är jobbigt med alla föräldrar som belamrar hennes klassrum.
Vi är just nu tre stycken som är med våra barn. Och det ska tilläggas att min dotter inte är den som råkat värst ut.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag mår riktigt dåligt när jag läser detta, så här får det bara inte vara, Vad f... ska man göra som förälder, när det inte händer något i skolan. Stackars barn, hoppas att det inte händer något riktigt illa. Jag tänker på er. Kramar i massor.
//Sanna

Elin sa...

Nä, men fy :(! Vilken extremt dålig inställning av lärare och rektorn som inte tar tag i problemet. Skolan måste ha en antimobbing plan, det är varje skola skyldig att ha. På Lovas skola har det även berättat för eleverna om planen vad som händer.

STÅ PÅ ER! Om inget händer vänd er till tidningen DÅ brukar de ju hända saker.
Kram