15 juni, 2009

Konsten att fotografera ett barn

Planen var att försöka ta ett bra kort på Tillan. Jag tyckte hon var så fin i sin klänning. Den har min mamma sytt till Emelie från början. När Elin döptes så hade Emelie och Elin varsin sån här klänning på sig.

Först började jag inne. Men ljuset blev inte bra, skärpan blev inte det minsta bra och inte bakgrunden heller.....




Sen gick vi ut på trappen. Men det är inte lätt att fånga uppmärksamheten hos en (snart) treåring när det står en stor grävmaskin en liten bit bort som gräver för fullt.....






Helt klart så var grävmaskinen roligare än mig.....





Nytt försök inne. Inte den mest optimala bakgrunden, men nu fick jag iaf lite uppmärksamhet..... :)





6 kommentarer:

Lotta sa...

Å, så söt hon är! Och vilket långt hår hon har fått.

Anonym sa...

Så sött, inte det lättaste att ta ett kort på dom små.

Anonym sa...

Vilken skönhet!!!

Jenny sa...

Söt klänning och underbart söt tjej :)
Korten tagna ute blev väldigt charmiga trots traktorn!

Världen enligt J. sa...

Det är ju jättefina bilder! Och ja...det är svårt att fotografera barn!

Anonym sa...

Hon är verkligen en sann skönhet, er söta prinsessa! Och vad lik sin mor hon är!