01 maj, 2009

Lite valborg

Valborg var ganska lugn. Emelie gick fackeltåget tillsammans med de andra femmorna. Vi lyssnade på kyrkokören och vårtal






Dagen var varm men kvällen blev kall. Tove frös jättemycket.



Den vackra brasan



Jag avslutade kvällen med nattvandring och jag måste säga att, nog för att en del ungdomar hade druckit lite mycket i för unga åldrar och att en del tjejer hade alldeles för lite kläder på sig med tanke på att temperaturen låg under nollan när jag kom hem, ungdomarna skötte sig väldigt bra.
Sen blev det ju inte så mycket sömn för kl 04.50 vaknade Tillan och var magsjuk. Sen spydde hon 16 gånger + att det kom andra vägen också innan det framåt sen eftermiddag blev bra igen.
Jag har tvättat ett antal handdukar och kläder idag kan jag säga.
Något mer kul som hänt idag får ni läsa om i pysselbloggen
Tjingeling

2 kommentarer:

Ponder sa...

Nej men fy, stackars er som åkt på magsjuka. :( Tur att det var en kort variant i allafall.

Anonym sa...

Usch för magsjuka, om än i kortversionen.
Härliga Valborgsbilder!