24 oktober, 2008

Man måste läsa noga

Igår satt jag och kollade på Platsbanken om det kommit in något nytt jobb att söka.
Hittade ett som jag verkligen skulle vilja ha.
Jag passade in på de flesta kriterierna för att söka.
Några småsaker fattades men jag tänkte att söka kan man ju alltid göra och hoppas på tur. Satte mig och skulle börja skriva ihop en ansökan men tänkte att jag läser igenom en gång till för att veta lite bättre hur jag ska skriva.......hm.......jag hade visst missat sista raden på vad man behövde kunna för att klara av jobbet........arabiska....
Ja, jag fick mig ett gott skratt iaf. Och jag har lärt mig att inte ha så bråttom *s*

Jag har dessutom hittat en utbildning som jag skulle vilja satsa på, så nu blir det ett besök på arbetsförmedlingen nästa vecka för att se vad dom kan göra. Antagligen inte så mycket, men man kan ju alltid kolla. Om inte annat så kan dom ju säga om det behövs folk i den branchen och hur stor chans man har att få jobb efter en sån utbildning.
Den var dessutom inte så jättelång så i värsta fall så får det bli studielån och extra jobb.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Arabiska? Det var väl ändå en liten petitess? :)

Lollo sa...

Måste ha missuppfattat allt, trodde du pratade flytande arabiska! HAHAHA