26 oktober, 2008

Fan *deppinlägg*

När jag äntligen hittat något jag vill göra, en utbildning som jag verkligen vill gå. Vad tror ni händer? Jo, dom tar bort den. Säger bara FAN!!¨
Tillbaka på ruta ett igen.
Jag kommer aldrig att hitta ett jobb med vettiga tider. Hatar att jobba på timme när man jobbar 17 timmar vissa dagar och inte alls vissa och dessa lediga dagar knappt alls är på helgerna. När man bara får jobba kväll och helg och inte se sin familj mer än nån timme om dan.
Att inte veta mer än en vecka i taget om jag har nått jobb och inte ha en aning från månad till månad om ifall jag får nån lön eller inte.

Har inte heller nån lust att plugga och ta lån för en utbildning jag inte har nån större lust med.

Jaja, bara att stå ut och försöka tänka på att jag har ju iaf jobb (ibland)

Efter att ha funderat en liten stund så känns det som att det får bli utbildning iaf. Jag måste göra nåt åt min situation och den enda som kan förändra den är jag själv. Så ett besök på arbetsförmedlingen för lite råd och sen kontakt med en yrkesvägledare och efter det förhoppningsvis ett ansökan till nån yrkesutbildning.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Vad tråkigt! Tyyyypiskt!!!

Hoppas arbetsförmedlingen har lite bra förslag på utbildningar. Förstår att det inte är lockande att låna en massa pengar.

Anonym sa...

Hej,

otroligt vackra kort du gjort till våra tvillingtjejer Milla och Tilde! De ska vi rama in och hänga vid deras sängar :-)
Hälsningar Åsa Leierdahl

Elin sa...

Trist med utbildningen! Förstår att det är jobbigt att inte veta när och hur mycket man får jobba och allt vad det innebär.

Hoppas arbetsförmedlingen kan hjälpa dig att hitta någonting som känns bra.
Kram

Anonym sa...

Finns ju lite roliga utbildningar men visst är det trist att behöva låna!!
Men bra att du satsar, så är vi två studenter :-)

Vad funderar du på?

-Åsa

Ponder sa...

Skit vad trist, men som du skriver så finns det fler utbildningar där ute och jag är säker på att du kommer hitta något som passar dig minst lika bra! Det viktiga är, som du skriver, att göra något åt en situation som du inte trivs med. Hejar på dig!
kram