15 september, 2008

Uppdatering

Tänkte passa på att skriva en liten uppdatering om livet hos oss.

För att börja nånstans kan jag ju fortsätta med uppdatering om Elins förlorade mobil. Jag skulle ju köpa en mobil av Mi-Marie, men den telefonen hade inte så bra kapacitet. Den är helt ny och jag trodde knappt att dom sålde nya telefoner som inte klarade mer. Så än har vi inte fått tag på nån telefon.

Men till saken är att föräldrarna till flickan som tappade Elins telefon inte har erbjudit sig att betala nånting överhuvud taget. Ändå sa jag att jag hittat en telefon och vad den skulle kostat.
Sist jag pratade med mamman sa hon bara att hennes flicka minsann sagt att Elin ljuger och hon inte alls tagit telefonen. Och, sa mamman, "hon skulle inte alls kunnat tagit telefonen för att lyssna på musik för hon har ingen egen mobil och inte en aning om hur man gör med en sån!"
Punkt slut typ. Men hallå, tjejen är 9 år och inte dum på något sätt, självklart vet hon hur en mobil funkar om nån visat henne.
Så jag tror inte att vi kommer att få några pengar därifrån utan stå för hela kostnade själva :(
Ännu en annan sak är att den här familjen har det inte dåligt ställt utan tvärt om.

När det gäller jobbet så jobbar jag massor just nu. Är ju bara timanställd och har ju bara till sista oktober så jag passar på att ta så mycket timmar jag kan. Sömnen och familjen får stå tillbaka just nu, men det är ju bara under några veckor. Sen är jag arbetslös och inte säker på att jag har nån akassa och har jag det så lär det ju ta tid innan den kommer igång.

Jag trivs iaf jättebra på jobbet och av nån konstig anledning så trivs dom med mig också för jag får mer och mer ansvar hela tiden. Kul :)
Vill ni veta var jag jobbar.......? Kika här ------
Jag jobbar i restaurangen och i baren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligen trist med mobilen, som ju på intet sätt är någon gratispryl. Och väl naivt av flickans föräldrar att tro att en 9-åring inte har koll på hur en mobil fungerar.

Och som du jobbar! Jag blir lite utbränd bara av att läsa om det ;).