09 december, 2007

Lucia i kyrkan

Idag har jag varit i kyrkan och sett på körernas luciatåg. Både Emelie och Elin har varit med. Det är skolkörerna, barnkören och musicalkören som har sjungit tillsammans. Barnen går från 2:an och uppåt.

Riktigt riktigt bra var det. Luciatåget på tv kan slänga sig i väggen tycker jag, det här var mycket bättre.

Extra roligt var det att Elin sjöng solo på första versen i Nu tändas tusen juleljus. *stolt mamma*

Om allt går som det ska så kommer ett filmklipp på det. Kvalitén är inte den bästa, men ni får hålla till godo ändå. Svårt att filma när det är mörkt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint!
Vi har vårt kvar ska bli så mysigt!

-Åsa

Lotta sa...

Visst är det fint med Lucia? Ingen jul utan minst ett Luciatåg.

De sjöng verkligen fint på filmen. Vad duktiga de är!!!

Elin sa...

Klart du skall vara stolt, de sjöng jättefint! Elin sjöng solot superbra. Sträck på dig!!!

Unknown sa...

Wow! Värsta solot! Klart du ska vara stolt :-)

Pernillas blogg sa...

Åååå vad mysigt... Jag saknar dessa lussetåg, så stämningsfullt!

Anonym sa...

Det är såååå mysigt att få se lucia i kyrkan, det blir något extra julkänsla.
Va duktig hon va!
Har själv sjungit på julaftonskväll (23.00) en gång, och det var den enda gången jag fick gåshud av julmys faktorn.
klart du ska vara stolt.
Jag ska se Linus på dagis på onsdag.

Cina sa...

Åå vad jag älskar lucia. Så fint!! De är verkligen duktiga!!