20 juli, 2011

Gröna Lund

Igår gjorde jag, barnen och mamma ett besök i den Kungliga Hufvudstaden och Gröna Lund. Jag skulle kunna skriva väldigt mycket om dagen. Men jag ska försöka summera den lite.

-Bilåkning dit med en GPS som envisades med att tappa signalen och leda oss på fel väg.....efter lite omvägar här och där mitt i stan så kom vi dit vi skulle

- Att det skulle vara en del folk hade jag väntat mig men inte att det skulle vara katastrofmycket folk. Kö, kö och kö är en bra sammanfattning. Minst 30 minuter till varje åkattraktion och över en timme till vissa. Detta gjorde att jag känner mig lite lurad eftersom man hann ju knappt åka nånting alls. Helt klart för många personer insläppta tycker jag.

-Fint väder, alltid ett plus

-Snälla barn. Framför allt Tillan som inte klagade en enda gång trots köer och lång väntan och mycket stå och gå.

-Twister, den nya bergochdal banan. säger bara WOW......vill dit och åka igen eftersom vi bara åkte en gång och köade då i 50 minuter. Det var ganska kort för innan låg kötiden på 90 minuter......

-Hemresan också med en GPS som vägrade hitta signal. Men jag är inte så dum som jag trodde utan åkte lite på känn utan en massa omvägar, kom till ett ställe där jag kände igen mig och åkte sen raka vägen hem.

Så summa summarum. Trots alla köer så hade vi en trevlig dag allihop.

Inga kommentarer: