11 april, 2010

Så less

Jag är så less på utbildningen jag går. Den är så katastroft dåligt skött så jag blir galen. All lust att plugga är som bortblåst eftersom att det är ändå inget som fungerar.
Vi läser ju på distans och är i skolan 3 dagar ca var fjärde vecka. Bra upplägg eftersom att man då kan jobba också om man vill. Men det funkar ju inte.
Vi får inte alls mycket läxor så man lär sig knappt nåt. Att bara läsa själv utan att veta vad man ska läsa är inte speciellt lätt.
Vissa lämnar inlämningsuppgifterna veckor och tom månader försent, men ligger ändå på samma betygsnivå som oss som lämnar i tid.
Det finns en viss procent för frånvaro, men vissa är borta mycket mer och inget händer.
Hemtentorna kan vi inte gå igenom för vissa har inte lämnat in....gahhhhhh..va fan då får dom väl kugga den tentan då. Nä, då får dom mycket längre tid på sig och vi får inte veta hur det gått.

Det vi lämnar in får vi inget besked om hur det gått eftersom att inte alla lämnar i tid.....vilket gör att man inte vet om det man gör är bra eller dåligt så man kan göra bättre på nästa.

Idag fick vi veta att vi har 120 sidor att läsa in till torsdag, ngt som läraren mycket väl kunde lämnat besked om när vi sågs förra gången och inte maila ut en månad senare (vi fick ingen läxa alls av honom då)

Lärarna svarar inte på mail om frågor man har och bekräftar inte att dom mottagit det man skickar in.

Litteraturlistan har inte varit komplett, det har stått fel böcker, inte vetat vilka böcker vi ska ha och fått helt värdelösa böcker som vi inte lär oss något av.

Det lilla vi läser i vissa ämnen gör att jag fortfarande inte vet vad vi ens lärt oss i det ämnet...

Jag är så fruktansvärt besviken för jag hade hoppats så mycket på denna utbildning. Nu känner jag bara att jag inte ens vet om jag orkar fortsätta de sista tre månaderna, för jag kommer ändå inte ha nån nytta av mina betyg eftersom jag inte lärt mig så mycket som betygen säger. Jag kommer troligen att ha väldigt bra slutbetyg. Har just nu VG och MVG i alla ämnen. Men så mycket har vi verkligen inte lärt oss så att jag är värd de betygen.

Och ja, de som samma utbildning före oss har klagat till de som står för utbildningen och nu ska de lärarna vi har sluta...men vad hjälper det oss........*ledsen*

1 kommentar:

Elin sa...

Trist att allt funkar så dåligt! Finns det ingen kursansvarig som du kan prata med?
Kram