30 december, 2009

Hur menar dom nu

Idag på jobbet har nästan alla jag träffat både arbetskamrater, folk som ringt eller kommit in sagt "gott slut", "god fortsättning", "gott nytt år" och liknande. Varje gång har jag hajat till och liksom under en sekund funderat på vad dom säger och varför dom säger så...
För mig är det allt annat än nyår. Jag jobbar 7-16 tisdag, onsdag, torsdag och fredag så det där med nyårsstämning finns inte.
Som tur är så är vi bjudna till våra underbara goaste vänner (som vi för övrigt alltid firar nyår med) så jag behöver inte tänka på nånting förutom att ta rätt bil till jobbet i morgon så F kan åka dit med barnen innan jag slutar och att jag ska ha med mig kläder att byta med. För att sitta i polismyndighetens uniform på nyårskvällen är väl ingen hit *s*.

Sen att dom bor i samma stad där jag jobbar är ju ännu bättre och att vi sover där så jag bara har några km till jobbet på fredag morgon istället för fyra mil.

Men Gott Nytt År på er allihop.

1 kommentar:

Mi-Marie sa...

Detsamma Vännen!

Kram.