16 september, 2009

Det händer grejer

Ja, här händer det verkligen grejer med Tillans pratande :) Hon bubblar massor. Fortfarande är det mer ljud än ord, men det börjar likna ord mer och mer.
Nya ordet för idag är
appa-öppna
Sen har hon ljudord för
slut
bil (brum, en av favoritfilmerna)
ost
elin
lena
johanna
mat
och fler ord som jag just nu inte kommer på.
Hon försöker även härma ord om man ber henne vilket hon inte gjort förut.

Vi har varit på nytt logopedbesök. Hon tyckte också att Tillan gjort stora framsteg. Men hon har svårt för samspel i en kommunikation så det måste vi öva mycket på. Vi ska även fortsätta med tecken och lära mer tecken.
Sen så är det andra saker som hon också ligger efter med som vi ska öva på tex språkförståelsen.

I morgon är det besök på lekoteket. Ska se om dom har lite material vi kan låna för att öva språkförståelse och samspel.

Men de framstegen hon gjort är jättestora, även om hon ligger massor efter för sin ålder.....

5 kommentarer:

Lotta sa...

Åh, vad roligt att höra! Vad duktig hon är.

Jenny sa...

Lillskrutan då va roligt:-).
Jag sa ju att det ska ordna sig:-)
Krama henne från mig!

Anonym sa...

Åh vad skönt att det lossar!!!

Min var ju lite seg hon med så jag förstår verkligen hur skönt det känns i mammahjärtat, även om ni har haft det värre...



Heja Tillan!!

Kram åsa

Anonym sa...

Åh vad skönt att det lossar!!!

Min var ju lite seg hon med så jag förstår verkligen hur skönt det känns i mammahjärtat, även om ni har haft det värre...



Heja Tillan!!

Kram åsa

Anonym sa...

Åh vad roligt att höra att det går framåt! Det glädjer mig verkligen att utvecklingen går åt rätt håll och jag hoppas förstås att det fortsätter i rätt riktning framöver.

Kramar