04 juni, 2007

Summa summarum

Av helgen som gått.


Idag (måndag) har jag suttit med Emelie på akuten. Stackarn fick så ont i magen igår...Många symptom på blindtarmsinflammation hade hon..men efter ett par timmar på akuten med div provtagningar fick vi åka hem med order om att komma tillbaka om det blev värre.
När hon la sig hade hon fortfarande ont, men har nu sovit några timmar så det verkar som det är bättre.

Söndag sov jag på förmiddan. Sen var vi och firade Nora som fyllde ett i torsdags och på kvällen grillade vi kyckling jag fått från buzzador. Riktigt gott blev det..

Lördag jobbade jag hela dan...först 9-17,30 på Ansgarsgården. Oj, vilken dag. Det gick i ett hela dan. Jag satt inte ner en enda gång från det jag kom till jag åkte hem,
(För er som inte känner till trakten här så är det en kurs/läger vandrarhemsgård. Den ägs av pastor Stanly Sjöberg (som figurerar en hel del i tv och tidningar) och hans fru.)
Sen åkte jag hem..åt mat och umgicks ett tag med familjen innan jag la mig för att sova en stund. Gick upp vid 21,30 för att åka iväg och jobba i arresten 23-07.
Det var lite tungt framåt 4 tiden måste jag säga, då blev jag väldigt trött....


Fredag var jag med Lena i Stadshuset och kollade hur man skulle duka till deras bröllop om bara några veckor. Tiden rusar iväg....Sen var vi här och åt lite lunch.


I övrigt har jag inte gjort så mycket....har inte hunnit städa och det syns vill jag lova....Så i morn vet jag vad jag har att göra....

3 kommentarer:

Pernillas blogg sa...

Hur orkar du både jobba dag OCH natt???

Hoppas det blir bra till bröllopet och att du blir nöjd med det du gör, kommer bli sketabra tror jag!!!

Jag hoppas också att Emelie mår bra idag och att det inte blev ngt mer med hennes mage!!!

Lotta sa...

Vilken helg!!! Hur orkar du människa? Och som om det inte räcker får ni åka till akuten också. Jag säger då det...
Stackars Emelie. Ha ont i magen och oroa sig för blindtarmen, nä fy bubblan.

Nu får ni ta det lugnt en tid framöver tycker jag nog. :)

Kram!

Anonym sa...

Vilken helg. Att du orkar, och så med fyra barn också. Jag är imponerad. Hoppas att Emelie är bättre i magen så ni slipper åka in till akuten igen! Kram!