12 juni, 2007

*Viskar* Vi är friska

Törs inte annat än viska, men vi är faktiskt friska....allihop. Tom Tilda är helt hostfri vilket hon inte varit det här året, förrän nu.

Annars så är det full fart här. I morgon har Emelie och Elin skolavslutning. Idag har vi varit och handlat kläder till dom.
Emelie slutar 3:an nu och börjar alltså mellanstadiet efter sommaren. Försår ni hur gammal jag känner mig när jag tänker på det. Elin har gått färdigt ettan och Tove ska börja förskoleklass i augusti...

Vi har fått ett husdjur här hemma, eller ett trädgårdsdjur får man väl säga....En liten pigelkott (vet att det heter igelkott, men pigelkott låter roligare) som kommer och hälsar på varje dag....Vi har döpt honom till Pigge (eller Piggelina om det är en hon). Han tassar omkring i trädgården på eftermiddagarna och kvällarna.



Visst är han söt???




Sen bara måste jag lägga in en bild på min lilla bustjej. Så här ser hon ut när hon är nyduschad och jag tycker nog att hon har en viss likhet med en halvgalen uppfinnare som inte lever längre *s*. Blåmärkena kommer av att hon försöker resa sig på egen hand och stuper med pannan först....





7 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken cool frilla! :-D

Grattis till dina fina barn som har skolavslutning! Vad härligt de måste vara att uppleva den där känslan av ett begynnande sommarlov!

Förresten. Det är ju inte DU som blivit gammal. Det är bara dina barn som blivit äldre!

Disanisa sa...

Vad skönt med sommarlov och vad söt lillasyster med cool frisyr!

Busmamman sa...

Vad skönt, hoppas ni får vara fortsatt friska nu!!!

Lotta sa...

Åh, ni har en gullig idlatutt i er trädgård. Alltså en igelkott. :) (inte jag som uppfann det namnet)

Max slutade också trean och jag kan inte fatta att han är så gammal eller att JAg är så gammal. ;)

Ser ingen likhet... tycker Tilda är MYCKET sötare. :D

Ponder sa...

Ha ha, vilken slående likhet, iallafall på håret! I övrigt är Tillan mycket sötare faktiskt. :)

Vad skönt att ni alla är friska, håller tummarna för att det ska fortsätta så länge länge.

Anonym sa...

Håller tummarna för att ni får fortsätta att vara friska. Vilket härligt husdjur ni fått, pigelkottar är ju bara så söta. Gud så söt hon är din tjej. Vem vet hon kanske blir uppfinnare en dag :-)

Världen enligt J. sa...

Hoppas ni får fortsätta att vara friska nu!

Likheter mellan Tilda och Albert??? Förstår inte vad du syftar på :))