21 februari, 2011

Jävla myndigheter

Fy fan alltså, att myndigheter får bete sig hur som helst. Jag blev arbetslös den 13 december. Skickade in arbetsgivarintyg, anmälan etc runt årsskiftet. Den 27 januari fick jag ett papper att jag skulle skicka in lön från arbetsgivaren för två dagar i mars och två dagar i augusti när jag varit sjuk.
Jag ringde samma dag och sa att "Jag har inte varit sjuk, dagarna i mars är föräldradagar och dagarna i augusti är VAB. Ska jag fixa nåt intyg från försäkringskassan?" Nej, det ska vi kolla upp med försäkringskassan, då har din handläggare glömt det. Men jag gör det idag så du ska kunna få pengar nästa utbetalning i februari.
Idag ringde jag till akassan för att kolla om jag kommer få några pengar den 24:e. Nej, säger hon som jag pratar med. Du måste komplettera hur mycket lön du fått från arbetsgivaren när du varit sjuk i mars och augusti.....
GAHHHHH men va fan...jag sa som det var, att jag ringt. Ojdå, ja det ser jag ju säger hon. Då har tjejen jag pratat med första gången inte gjort vad hon lovat och min handläggare inte gått in och kollat något mer på mitt ärende.
Så jag blir utan pengar den här månaden också. Jag har jobbat fyra dagar i januari så det är lönen jag kommer få.......och räkningshögen är större än nånsin denna månad, barnen behöver kläder och det är sportlov och jag vill göra nånting kul med dom :(

*Bio med Tove och Tillan ska det bli nu på sportlovet iaf.
Emelie och Elin har fått åka tåg till kompisar och ska vara där två dagar och sen har Tove haft sin kusin här och en annan kusin ska komma och sova senare i veckan. Så lite kul blir det.

Inga kommentarer: