25 april, 2012

Nu händer det mycket positivt

Efter hela förra året som innehöll så mycket tråkigheter så har detta året börjat betydligt bättre.
Mitt dilemma som jag skrev om nedan, där har jag gjort mitt val. Det handlade om jobb. Från att inte haft något fast jobb utan bara timanställning så blev jag erbjuden två jobb samma vecka. Men nu har jag gjort mitt val och började i måndags. Valet föll på det ställe där jag varit i många år på olika slags anställningar och där jag trivts så otroligt bra. Nackdelen är att det är långt att åka och det inte går att åka kommunalt. Det andra jobbet är kul, men inte lika kul, men närmare och jag hade kunnat åka buss och vi bara behövt en bil. Men pengar är inte allt. Dessutom när jag nu blev fast anställd så fick jag 2000:- mer i månaden och det täcker ju lite av bensinkostnaderna.

Fler positiva saker är att pappas malignt melanom som han fick inte har spridit sig. Det tog många månader med mycket strul innan han fick slutligt besked att allt ser bra ut. Mamma har varit på efterkontroll efter sin canceroperation och allt ser bra ut där också.
Tyvärr så mår svågern inte jättebra efter sin hjärntumörsoperation förra året. Det verkar som tumören är på väg tillbaka. Men han har börjat ny cellgiftsbehandling så vi hoppas att allt går vägen en gång till.

Vi har bokat en helg på Vildmarkshotellet i Kolmården i maj. Ska bara umgås hela familjen och ha roligt. När jag jobbar helg och de stora barnen är hos sin pappa varannan helg så är det inte ofta vi är lediga tillsammans.
Sen i slutet på augusti ska jag och F åka på weekend resa tillsammans med våra bästa vänner. Helt utan barn. Var vi ska åka är inte bestämt, vi tar en "sista minuten" flyg någonstans bara. London, Prag, Malaga, Rom....spelar ingen roll. Bara kul att åka någonstans där man inte varit förut.

Nu hoppas jag att resten av året kommer att fortsätta lika bra.

2 kommentarer:

Svägerskan Jenny sa...

Ni e så välförtjänta av medvind nu!
Hälsa allihopa!

Kramkram!

Lotta sa...

En massa roligheter!!! Hoppas på ännu fler. :)

Kram!