15 mars, 2012

Tråkblogg och jobbsök

Känns som att detta är världens tråkigaste blogg just nu, men så sjuk som jag varit var det många år sen jag var. Influensan var det tredje gången i  mitt liv jag hade. Första gången var i högstadiet, andra var för ungefär sju-åtta år sen och då insjuknade jag natten mot julafton....inte kul. Och sen nu. Idag är jag på benen efter fem dagar med feber (och lite jobb) Igår sjukskrev jag mig och det är inte vanligt att jag gör...men jag kom inte upp ur soffan/sängen så att åka fyra mil och sen jobba en stressig dag var inte att tänka på.

Så livet står ganska still just nu. Jag söker jobb, igen...Två som jag vill ha, och ett tredje (som jag inte direkt sökt, men jobbar extra på) där dom ev vill ha mig, men jag vill kanske inte riktigt ha det, men tar det såklart om det inte blir något med de andra två....så håll tummarna hårt för mig nu. Jag ska uppdatera så fort jag får något besked.
Men nu är jag trött på timanställningar och att inte veta något och att gå och oroa sig hela tiden samt att inte veta om man får några pengar överhuvudtaget en månad.
Det ena jobbet är långt att åka, oregelbundna tider men det jag helst vill ha (eftersom jag känner alla där och kan jobbet:)). Men då måste jag pendla med bil och det kostar många tusen varje månad samt jobba helger, kvällar och nätter.
Det andra är lite närmare, dagtid måndag till fredag och jag kan troligen åka buss.Det verkar väldigt roligt också, men där känner jag ingen.
Det tredje är ännu närmare, det går nog att åka buss(om F hämtar mig när jag jobbar kväll) men det är inte heltid. Det är också oregelbundet, med jobb varannan helg, hela helgen, men inga nätter. Bara dagar och kvällar. Fördel att jag "kan" jobbet och känner alla där.

Så nu ska jag fan ha ett riktigt jobb!!!!

Inga kommentarer: