10 mars, 2012

Tjej att vara stolt över

Jag är otroligt stolt över alla mina tjejer. Dom är duktiga med läxor, tar ansvar för det mesta, artiga och trevliga borta.

Utvecklingssamtalen i skolan är aldrig några problem.
Häromdan var det dags för Elins första i nya skolan. (hon bytte till en privat skola eftersom den kommunala skolan inte kan ge henne vad hon behöver. Emelie började i den skolan efter sommarlovet pga samma anledning)
Det var bara positivt allting. Dom tycker hon är så duktig att dom vill att hon ska hoppa över en årskurs och börja i åttan istället för sjuan efter sommaren. Hon ska tenta av ämnena isf och få läsa lite extra i sommar. Vi får se vad som händer.

Svenska är ett av Elins favorit ämnen. De har haft nationella prov och Elin hade ett bra resultat. 98 av 104 poäng och ändå var hon sjuk när hon skrev dom. Hon gick den dagen bara för proven. (hennes beslut)

Hoppas hennes ork att plugga håller i hela vägen. Som hon själv säger "jag måste plugga för att få bra betyg, annars kan jag inte gå det gymnasie jag vill"
Hennes mål just nu är polis.

På måndag är det dags för samtal  med Emelies mentor och jag är övertygad om att allt är lika positivt då. :-)

Inga kommentarer: