07 januari, 2011

Memory geni

 

Tillan älskar att spela spel. Det har hon gjort länge och varit duktig i turtagning och att förstå regler. Just nu är favoritspelet memory. Inte min favorit direkt, men vad gör man inte för sina barn. Så vi spelar mycket memory hemma just nu. Och Tillan vinner, vinner och vinner. Framför allt ett Nalle Puh memory som har ganska svåra brickor. De är lika och mycket detaljer på, men hon utklassar ALLA. Helt otroligt. Man häpnar när man spelar med henne.

Idag har vi suttit och spelat en stund på kvällen och då kom det flera roliga kommentarer
-Men mamma, åååh, du får inte ta så många par för då vinner inte jag (inte ett dugg van att vinna)
-Mamma, du har en liten hög, jag har en mycke hög (Ja, hennes hög var ungefär dubbelt så stor som min ;))
-Jag fick par igen, vill du låna dom av mig (Mmm, jag hade typ inga och hon massor och generös är hon)

Man kan inte annat än skratta

 

Världens busigaste Tillan

IMG_1263

1 kommentar:

Lotta sa...

Ha, ha! Visst är de goa de där små. Alice är en så dålig förlorare att man knappt våga spela något med henne. Vägrar ju att bara låta henne vinna. :)

Memory är jag usel på. Sitter och tänker på annat under tiden. :D