11 juni, 2010

Plugga eller inte

Idag har vi haft avslutning i skolan. De sista redovisade sin arbeten och sen åt vi tårta. Mysigt och trevligt. Jag pratade med två av mina lärare idag. Båda två hade en åsikt om min framtid, -plugga vidare. Du kan gå långt sa den ena. Du har kapaciteten. Eh, tänkte jag och vände mig nästa om för att kolla om det fanns någon precis bredvid mig som han menade. Jag, men jag är väl inte speciellt bra.
När sen en annan av mina lärare också tyckte att jag skulle läsa vidare så började en tankeprocess i mitt huvud. Kanske borde jag läsa vidare.
Men inte just nu iaf. Jag gör nog så att jag avvaktar ett år. Under det året ska jag fortsätta att läsa och fördjupa mig i en del av det jag läst nu. Sen till nästa höst ska jag fundera på att kanske läsa vidare. ......Men vad ska jag bli när jag blir stor??????

2 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis till examen!! Jag är grymt imponerad. Är sugen på att läsa vidare jag med, men tror faktiskt inte jag skulle fixa det, iallafall inte om jag jobbar samtidigt :)
Lycka till!!

Anonym sa...

Vad spännande med studietankar och grattis till examen säger jag också!

Kram!