15 januari, 2010

Min stackars Tillan

Stackars Liten åkte på magsjuka i natt.
Igår skjutsade jag Emelie till stallet vid 17 tiden. Tillan somnade i bilen. När vi kom hem bar jag in henne, tog av ytterkläderna och hon gick direkt och la sig och somnade om. Hon sov sen vidare hela kvällen.
Vid 23.50 gick jag och la mig, hann lagom somna för vid 00.15 började det.
Sen har hon kräkts och kräkts och kräkts.....till kl 11 på förmiddan. Då hade vi inte sovit många minuter varken hon eller jag.
Vid 15 orkade hon ta sig ur sängen,blek och tyst, drack lite vatten och åt ett smörgåsrån och lite leverpastej och gick sen och la sig igen.

Nu ska jag försöka få in henne i duschen om hon orkar och sen ta i tag och tvätta alla sängkläder, handdukar, pyamasar, mina kläder osv
Sen bädda rent, städa sovrum och badrum.

F ska handla och kommer sen hem och lagar maten.

Och sen ska jag på något sätt försöka hitta tillräckligt med energi för att jobba tre nätter. Men bara för att jag inte brukar bli smittad av barnen så blir jag det säkert nu så jag kommer att förlora massor med pengar.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Fy vad magsjuka är hemskt. Tycker så synd om dom små liven när de får det. En annan är det ju inte synd om. :)

Anonym sa...

Usch och fy för magsjuka! Hoppas att Tillan är bra nu och att ingen annan drabbades!