18 oktober, 2009

Jag och mr Gris….igen

För snart ett år sen så hade jag ju en nära träff med ett vildsvin    se här.
I fredags kväll när jag åkte till jobbet så var det dags igen. Det regnade rejält och sikten var inte den bästa. Rätt som det  var så rusar något ut på  vägen framför bilen. Första tanken var “shit en älg” men sen konstaterade jag att den var för liten. Sen såg jag att det var ett enormt vildsvin. Hans rygg är högre än motorhuven på Chyslern. Jag bromsar och funderar på vilket håll jag ska väja åt, han tvekar och sen väjar vi åt samma håll och det blir en rejäl smäll. Grisen reser sig upp och sticker iväg uppför en slänt och jag kör åt sidan och slår på varningsblinkersarna och går ut på den mörka vägen för att se hur kvaddad bilen är….och tro det eller ej, helt otroligt men bilen ser ut att ha klarat sig. Lyktorna är hela och grillen ser okej ut. Fronten ser inte heller intryckt ut.

Jag ringer polisen och pratar med en på LKC som tar alla uppgifter. Sraxt efter så kommer en jägare och stannar. Han var ute och letade efter en annan viltolycka, men hittade inte var det skulle hänt. Pratar lite med honom och han har en ficklampa så vi tittar lite mer på bilen. Den är full med lera och barr i hela fronten, men förövrigt ser den ut att ha klarat sig på nåt märkligt sätt. Antagligen så tog smällen så rakt på att kraften blev fördelad och bilen höll.

Lite försent och väldigt skakis kom jag till jobbet den kvällen.

 

vildsvin

3 kommentarer:

Lollo sa...

Grisar ska hålla sig i skogen!! Tur att det gick bra med både dig och bilen!
KRAM

Mi-Marie sa...

Håller med Lollo, vilken tur du hade!
Hoppas att allt är bra med er!
Kram.

Anonym sa...

Usch, så otäckt! Det låter som att du hade änglavakt!