22 oktober, 2009

Nej tack Tele2


Vi har vårt fasta bredband, telefon och mobiler genom Tele2. Vi är rätt nöjda med deras abonemang förutom en sak....
Titt som tätt så ringer dom mig för att "ge mig en present". Dom är så snälla så dom ska ge mig ett mobilt bredband för bara 89:- i månaden .
Men jag vill inte ha något mobilt bredband. Visst, jag har en bärbar dator, men vi har en router som jag kopplar upp mig mot och jag tar inte med mig datorn nånstans.
Visst, det är jättebra att dom erbjuder, men det som irriterar mig är att dom idiotförklarar mig varje gång när jag säger att jag inte vill ha eller har något behov av mobilt bredband.
Höjden var ju den gången när en kille ringde och jag hade jobbat natt så jag sov. Han var så påstridig och blev arg när jag sa nej. "Det skulle ju bli så mycket billigare med detta mobila och vi kunde ju säga upp vårat vanliga och koppla det mobila på routern". Jag visste inte så mycket om mobila bredband då men han garanterade att det skulle fungera så bra så.
Som tur var så ringde jag och sa upp det igen innan det hann komma för det hade aldrig fungerat här.
Nä, skärpning Tele2 innan jag ledsnar på eran attityd och byter bolag.
Acceptera att det finns folk som klarar sig med fast bredband och sluta idiotförklara era kunder.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är själv förbannat less på Tele2, för precis som du säger är de ena jävlar på att erbjuda "gåvor" titt som tätt. Och en del säljare (skänkare?) verkar ha väldigt svårt att förstå ordet NEJ.

Ponder sa...

Ahrg, dom ringde mig med idag, för första gången iofs, men det var precis det där påstridiga beteendet som du beskriver. Även fast jag sa nej, klart och tydligt flera gånger, fortsatte han att tjata. Tillslut la jag på, mitt i en mening.
Och att säga att någonting man måste betala för är en gåva är så jävla fullt så det finns inte!

Unknown sa...

Tack för att du tycker!

Ditt tyckande visas som underlag för en sajt som samlar vad alla bloggare och medier tycker om mobilt bredband.

Hitta ditt inlägg på www.mobiltbredbandfighten.se under "negativt" på Tele2.

MVH
Patrik