30 mars, 2009

Vilken morgon

Idag är det måndag...mycket måndag morgon.
Barnen var jättetrötta. Det tog nog en kvart att få liv i Tove och Tillan. Tillan drog täcket över sig och borrade ner ansiktet i kudden och vägrade att vakna. Man känner sig som världens elakaste mamma när man väcker dom klockan sex och dom är så trötta.

Sen när vi skulle iväg gick jag ut för att starta min Taxi och F´s jobbarbil så dom skulle isa av sig lite. Då startar inte Taxin. *gaaahhh*
In och hämtar F, sen försöka hitta var man ska starta eftersom att nya moderna bilar inte har batteri i motorrummet som gamla normala bilar. Var tvungen att ringa min chef och fråga hur man gjorde.
Sen får vi iaf igång den tillslut men då är jag 15 min sen. Inte bra för jag har ju skolbarn att hämta.
Halt var det och en del trafik. Stress, stress......

Kör min skoltur och sen vidare hem för att äta frukost och sätta mig och plugga. Då upptäcker jag att jag glömt nyckel hem *gaaahhh* igen.
Men kommer på att Elin har nyckel hem så jag åker till skolan och "lånar" hennes. Tur med stora barn ibland.

Men om man ska se från en positiv sida, så med en sån här måndagsmorgon så kan ju resten av veckan bara bli bättre ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, en tuff och stressig start på veckan med andra ord! Jag hoppas att resten av veckan artar sig bättre och att bilen inte trilskas mer nu!

Anonym sa...

Fy, vissa dagar boorde man få ligga kvar i sängen!

Lotta sa...

Ingen bra start på veckan. Men nu kan det baaaaara bli bättre. :)

Ponder sa...

Hu, vilken start på veckan, men som du skriver så kan det ju bara bli bättre sen. :)