26 mars, 2009

Kvällen på akuten

Ikväll har jag och Elin varit en sväng på akuten. Inget allvarligt utan bara ett snett lillfinger.

När hon kom hem från skolan så ringde hon mig och sa att hon gjort sig illa i skolan. Jag frågade om det gjorde mycket ont och om vi behövde ta oss till läkaren.
-Nejdå, det var ingen fara.

När hon kom hem från kören ska jag precis skjutsa Emelie till stallet och Elin visar sitt lillfinger. Det är alldeles snett i översta leden.
-Men Elin säger jag...så det ser ut...
-Ja, jag vet....*generad*

Så, vad gör man åt sneda fingrar? Jag ringde sjukvårdsupplysningen och frågade om dom tyckte att jag skulle gå till vc i morgon.
-Nej, det där måste ni ordna till ikväll. Troligen är det översta leden som är ur led. (Vilket F redan listat ut)
Så det var bara att först skjutsa Emelie och Julia och sen hem och iväg med Elin.

När vi kommer till akuten så var det proppfullt med folk. Jag såg framför mig hur många timmar som helst. Men som tur var så sökte folk för annat än till ortopeden så det gick fort.

Han böjde och bände lite och rätade ut fingret igen och sen röngades det. Inga skador på skelettet.....skönt....
Nu är fingret bara lite snett men det rätar väl till sig hoppas jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

oj, vilken tur att det gick bra och det inte var något med skelettet.

Hoppas det blir rakt snart igen.
Att hon inte hade ont?!

Anonym sa...

Nämen vilken tapper tjej! Skönt att ni inte behövde vänta så länge!

Beställer du vanliga foton från Crimson? Kan man få dem svartvita där tro? Jag måste genast kolla, jag har kört med Extrafilm förut och de har bara färg! Tack för tipset!

Lollo sa...

Vilken tur hon hade, Jessika fick gå gipsad i två veckor efter det att hennes finger hoppade ur led!

Anonym sa...

Vilken tur att det inte var någonting "trasigt"! Och vilken tuff tjej du har!