13 november, 2008

Gör det du också

Förra året hittade jag en bra sida på nätet Hoppets Stjärna.
Genom dom kan man skicka julpaket till familjer som inte har det så bra. Förra året handlade jag tillsammans med barnen, sen packade vi och åkte iväg till en bussgodsterminal och lämnade det. Det kostar lite att handla och sen 80:- att skicka det, men då får barnen vara med och göra nånting för andra. Dom får lära sig att alla inte har det lika bra som vi.

I år har jag handlat själv, men barnen ska få vara med och packa och lämna.
Jag har köpt
havregryn
socker
mjöl
russin
kex
pepparkakor
pasta
ris
konserver
chokladask
kritor
ritblock
bläckpennor
collegieblock
värmeljus
tändstickor
ljuslykta
tandkräm
tandborstar
schampoo
tvål
och sen har jag säkert köpt nåt mer som jag glömt bort

På måndag ska vi försöka fixa en banankartong att packa i.

Om du inte har tid eller ork att handla och packa själv så kan du sätta in pengar så packar Hoppets Stjärna ett paket åt dig
Men skynda på för det måste skickas senast 22/11 eller betalas in senast 28/11.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken bra idé! Frostis förskola har ett fadderbarn och även där ska jag se till att lämna en extra peng denna månad.