23 november, 2008

Frågesport

Julfrågesport:

1. Varför firar vi jul?
a. Är det till minne av Hannibals tåg över Alperna
b. Kalle Ankas födelsedag
c. Hur skulle man annars få sålt en boxer i porslin i naturlig storlek?

2. Vad symboliserar dom fyra ljusen i adventsljusstaken?
a. De tre vise männen
b. Antalet svenska julfirande på Maldiverna
c. Centerpartiets medlemsantal efter nyår

3. När ska lutfisken läggas i blöt?
a. På Anna-dagen
b. På annandagen
c. Någon annan dag

4. Vem har namnsdag på julafton?
a. Adam
b. Eva
c. Ormen

5. Varför har julgrisen ett äpple i munnen?
a. Han gillar inte bananer
b. En melon är alldeles för stor
c. Han ser ut sån

6. Vad är det för märkvärdigt med musikanter från Skaraborg?
a. Dom kan spela basfiol och flöjt
b. Dom kan spela fioliolej
c. Dom kan dansa andra hållet med

1:a pris: Två tindrande ungjävlar
2:a pris: En svåger som är trevlig..
3:e pris: JULio Iglesias i marsipan

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, den där frågesporten måste vi helt klart ha med mina småkusiner på julafton. Fast jag tror att förstapriset blir att få rösta ut någon från julfirandet, för då kan jag vinna och rösta ut min yngsta kusin så jag slipper lyssna på den sjukt bortskämda ungen hela kvällen ;).