01 september, 2007

Gräsänka....

Jepp, ända till på måndag är jag alldeles ensamstående med barnen. Min kära F har åkt till London med två kompisar.
Själv så har jag jobbat i natt.....F åkte redan innan jag kom hem så Lena kom hit kl 4,30 i morse för att passa barnen...(Ja, du är galen..hoppas F tackar dig ordentligt *s* ;))
Kl 7,30 drällde jag in för att ha en vaken dag med barnen efter en ganska hektisk natt i arresten.

Tänkte att vi måste ju fördriva tiden lite och varför inte med ett av mina stora nöjen....Loppis. Ja, jag vet att jag är lite galen, men jag gillar att gå på loppis och kika lite och kanske göra något fynd.
Men ialla fall, varför bara gå på en loppis.....känns ju lite lite, så vi var på tre stycken :) En här i hemma, en i grannstaden "Metropolen" och sen åkte vi vidare till Helsinkiforsnäs på ytterligare en....
Kommer hem 45:- fattigare men med två Go´boken böcker i toppenskick, samt en täckväst i stl 74 till Tillan och ett skärp till mig. Perfekt.

Sen när vi kom hem så satte jag mig att hjälpa Emelie när hon scrappade. Tänkte göra en Lo själv, men jag orkade inte.
Nu är vi nyss hemkomna efter en promenad och en sväng in på Pizzerian för lite mat. Grillspett med tzatziki blev det för mig....gott, gott....
Dagens fynd....

6 kommentarer:

Unknown sa...

Skojar du? Jobbar du natt och är sedan vaken hela dagen med barnen?? Det går ju inte!

Tokfia :-)

Lotta sa...

Fattar inte hur du klarar av att jobba natt och vara vaken hela dagen. Jag kan knappt hålla mig vaken efter att ha jobbat på dagen ju. :D

Loppis är bästa tidsfördrivet!

Ponder sa...

Shit att du orkar! *impad* Jag hade varit så sur och otrevlig att barnen hade tvingat mig att sova, så små som de är! ;)
Kul med loppisfynd!

Anonym sa...

Du är min idol! Först en natt med en massa bovar och sen en dag med ett helt gäng barn! Du är årets mamma om nån frågar mig!

Nina sa...

Lillasyster: Jo, det går..om man måste ;) Bara att bita ihop (min filosofi *s*)Men det gäller att hålla igång och inte åka bil för långt. :)

Lotta: Ja, visst är det kul med loppis :)

Ponder:Ja, humöret är det värsta faktiskt, men mina barn är så pass stora att dom vet att jag är trött och om jag blir arg så vet dom varför och vi kan prata om det.

Sofia: Tack för den utmärkelsen *rörd* Känner mig inte riktigt så men tack :)
Jag är en sån som klarar mig på väldigt lite sömn....ett tag iaf :)

Cissi sa...

jag förtstår inte heller att du orkar vara vaken...
jag har utmanad dig i bloggen.