24 augusti, 2007

Nya tag

Japp..nu ska jag ta tag i mitt bloggande igen. Det har gått i ett sista tiden. Har inte riktigt hunnit med.

I tisdags började skolan. Nu har ju Tove börjat förskoleklass och är i skolan hon också. Så på förmiddagarna är det bara jag och Tillan hemma. Tillan sover för det mesta då och jag försöker få lite gjort av allt det som ligger efter.

Fotbollsträningen är igång för alla tre stora tjejer, som tur är så tränar dom samma dag. Så i tisdags var det träning, i onsdags hade Emelie match, i går började Emelies ridning (Elin har slutat) och på söndag har Emelie match igen. Dessutom kanske Tove ska börja rida på lördagar och Elin sjunga i kören på torsdagar.
Som ni förstår så går det i ett här hemma. Dessutom börjar alla läxor, föräldramöten och sånt snart.
Men jag trivs bra med mitt liv, även om det känns som att tiden till mig själv inte alltid finns. Mitt scrappande tex hinns ju inte med. Men jag vet att det kommer tid till det senare.

Jag har iaf hunnit skörda lite av trädgårdens bär och frukt. Jag har kokat drottningssylt, jordgubbssylt, äpplekräm och Lena var här en dag och vi kokade massor med äppelmos. Gott, gott......

Nu väntar jag på att Tillan ska vakna så jag kan dammsuga och torka golven. Sen på em ska vi åka och hämta vår nya inneboende Linus. Vem han är skriver jag om senare. Kan säga så mycket som att han är luden och fruktansvärt söt.
Tjingeling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, livet går verkligen i ett i bland. Hoppas att du snart kan hitta lite tid till dig själv för det behöver man ju ibland. Kram!

Miss Mess sa...

Oj, oj. Ja, du har verkligen att göra! :0) Hur hinner du allt? Jag fasar lite för när alla barnen blir så stora så att de har ett par fritidsaktiviteter var. Blir väl ett himla körandes hit och dit..