26 juli, 2007

BVC

Igår var vi på BVC för vägning och mätning inför 1 års dagen. Sprutan och läkarbesöket blir inte förrän i mitten på augusti.

Vikt 9370 gr (8950 gr)
Längd 74 cm (-)

Hon är minst av tjejerna. De andra var så här stora vid 1 år.
Emelie 10,8 kg och 72 cm
Elin 9,7 kg och 74 cm
Tove 11,6 kg och 76 cm
Lite skillnad.

Just nu har vi F´s bror Peter här på besök med sina tjejer Jennifer (16) och Gabriell (14). Dom bor i Malå som ligger 100 mil härifrån så vi ses inte så ofta. Tycker det är jättekul att ha dom här.
Det blir trångt hemma, men vad gör det.

I helgen är det Malma marken här i lilla köpingen. Det brukar locka ung 60 000 besökare under de tre dagar som det pågår.
Sommarens höjdpunkt. Förra året hann jag bara gå en liten stund på fredag eftermiddag. Hade ju så fruktansvärt ont i mina svullna fötter + att jag fick ont i bebismagen när jag gick där..Sen på lördag morgon gick vattnet och det blev en resa till förlossningen istället.
Men i år ska jag hinna runt hela marknade iaf :)
Sen på söndag är det ju 1 års kalas här hemma.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Malå! Det ligger ju bara ett stenkast från Sorsele där jag är uppvuxen. Mitt i urskogen alltså! Jag har faktiskt flera släktingar som bor i Malå.

Lotta sa...

Nästa vecka ska Alice vägas och mätas. Tilda och Alice har ju varit ungefär lika stora tidigare så det ska bli spännande att se vad siffrona hamnar på nu.

Ha det så skoj i helgen nu med finbesök, marknad och kalas.

Pernillas blogg sa...

"Liten" men naggande god :D

Ha en bra helg med marken å allt :D