06 mars, 2007

Mina pysseltjejer.

Emelie och Elin (9 och 8 år) har varit hos mormor varsin helg. Min mamma är lite pysslig och tjejerna älskar också att pyssla.
Det här är resultatet av vad dom gjorde.

Emelie gjorde en present till sin ridlärare Berit. En spilta med krubba och vattenho..... Den är ung 1 dm lång.



Det är vatten (ljusgelé) i hon och hinken och i krubban ligger ett äpple och havre.






Elin gjorde en godisskål till sin bästis Mira




och en fruktskål till sin fröken Katarina.
Frukterna och godiset är gjorda av lera, även skålarna.




Visst är dom duktiga mina tjejer???

4 kommentarer:

Miss Mess sa...

Åh, vilka fina! Duktiga tjejer du har! :0)

Cissi sa...

oj så fint!! vad kul att de är så pyssliga!

Unknown sa...

Otroligt! Jag är grymt impad!!!

Anonym sa...

Vilka duktiga tjejer du har! Önskar att jag var lika pysslig!!