08 mars, 2007

En ny utmaning...

Jaha...en ny utmaning...Denna gången från Lillasysteryster

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Okej...då blir det såhär...

1. Jag måste sova i en tröja eller pyamas/nattlinne. Om jag sover utan drömmer jag mardrömmar om att jag går ut naken och annat konstigt.

2. Klarar inte av att svälja (medicin)tabletter hela. Äter brusalvedon och får be om flytande penicillin om jag behöver det....

3. Ett av mina största handikapp är att jag är så kräkmagad. Det och luktkänslig blir jobbigt många gånger. Klarar tex knappt av att gå på en offentlig toalett om det luktar något där inne. Har tom problem med andras barn om det ska bytas blöja eller hjälpas på toa.... Jag har därför inga planer på att börja jobba inom äldreomsorgen....Mina egna barn däremot går bra...Tur det.

4. Förut kunde jag aldrig äta upp all mat på tallriken. När det var ungefär två tuggor kvar blev jag proppmätt och kunde inte få ner en enda tugga till utan att vara påväg att kräkas.....jobbigt många gånger när man var borta. Nu händer det bara nån enstaka gång att det blir så.

5. Det skulle aldrig falla mig in att lägga nycklar på bordet...vet egentligen inte varför

6. När jag vaknar på natten och måste gå upp av nån anledning, så kan jag inte gå och lägga mig igen utan att ha gått runt och kikat ut genom fönstren så det inte finns nån i trädgården. Detta efter ett inbrottsförsök när jag var höggravid och ensam hemma.

Nu utmanar jag Lotta, Alex, Helmus, Charlotte, Nikki och tillsist Grodan att göra samma sak.

3 kommentarer:

Alex sa...

Utmaningen antagen!

Lotta sa...

Klart jag antar utmaningen.

Nikki sa...

Är jag dum eller? Jag förstår inte vad jag ska göra! *S* Får nog läsa en gång till och se om jag kommer på det! HA! HA!

Nikki