09 november, 2012

Sömnproblem

Visst, ibland är det bra att klara sig på lite sömn. Att fungera hyfsat trots att jag sovit 2-3 timmar. Inget som funkar i längden såklart, men ett par tre dagar är inget problem.
Problemet är när jag kommer in i ofrivilliga inte kunna sova perioder. Jag hatar det. Som nu. I morgon ringer larmet 5.50 för att jag ska jobba. Nu är kl 23.57 och jag är inte trött.

Mitt stora problem är att jag hatar att gå och lägga mig om jag inte vet att jag kan somna direkt. Att ligga i sängen och vrida på mig funkar inte. Alltså sitter jag uppe till jag är trött.
Likaså sover jag så dåligt. Vaknar hela tiden, när jag väl sover drömmer jag så mycket så jag känner inte att jag vilat för drömmarna är så intensiva.

Sömntabletter har jag fått råd att ta, men nej. Jag gillar inte piller. Tar helst inte ens en huvudvärkstablett när jag har ont i huvudet.
Så det är väl bara att stå ut, för det brukar vända efter någon eller några veckor.

Inga kommentarer: