05 november, 2012

Något positivt

Förra veckan blev jag äntligen fast anställd på mitt jobb som jag trivs så bra på. Efter 7,5 år med timanställning, AVA, vik och sen provanställning så är jag äntligen fast. Det känns helt underbart. Fast inkomst varje månad.

Visst det är en bit att åka och det kostar, men jag trivs så väldigt bra så det är värt att göra det.
En ny (begagnad) bil har det blivit också. Alla sparpengar gick åt, men förhoppningsvis så kommer jag kunna ta mig till jobbet hela vintern. Bensinsnål är den också vilket min andra bil inte var så lite sparar man där. Så nu gäller det att snåla ett tag för att komma ikapp men jag har inte behövt ta något lån så det är det värt.

Vår hall har också fått sig en uppfräschning. Den är inte klar än, men det blir så fint. Jag har velat fixa hallen ända sen vi flyttade in för 11 år sen, men det har inte blivit av. Jag ska lägga upp bilder när det är klart. Det är listerna som inte är på plats än samt att det ska upp saker på väggarna samt lite fler hängare till alla kläder som just nu är i vardagsrummet.

Inga kommentarer: