14 februari, 2012

Dag 7, En bild jag aldrig lagt upp (och lite annat svammel)

Ja, vad ska man välja. Jag har massor med bilder. Men det blev den här. Tillan med en "figur" som Emelie gjorde på en slöjdlektion när hon hade tid över. Den liknar en av figurerna i "vem" böckerna som vi läst mycket hemma.
Appropå Emelie så har hon varit och "jobbat" och tjänat lite pengar genom att vara barnvakt. Hoppas dom tyckte det gick bra och ringer henne igen. Hon ska ju tjäna ihop pengar till sin resa i sommar.

Idag är det ju Alla Hjärtans dag. Jag jobbar kväll, men lämnade en chokladask med chokladhjärtan hemma på köksbordet åt min underbara familj. Vi brukar inte fira Alla Hjärtans Dag något speciellt, men något mys brukar det kunna bli. Nu får de andra mysa utan mig :)
När det är semeldagen jobbar jag också kväll och F är är borta på jobb. Men barnen har ju sportlov så jag får baka semlebullar på morgonen så jag och barnen hinner äta semlor innan jag åker till jobbet. För det måste man ju ha den dagen......

Inga kommentarer: