05 februari, 2012

Dag 2, Favoritpryl

Jag valde på två saker (av många) och bilden fick bli på min bil. Gammal med diverse skavanker, men tuffar och går. Startar alltid och tar mig dit jag vill. Sen att den inte gick igenom besiktningen behöver vi inte prata högt om ;-)

Det är dyrt med bil, men det är en väldig frihet att ta sig dit man vill när man vill. Man slipper krånglet att åka kommunalt, vilket inte är lätt här omkring när bussarna går var tredje timme och slutar gå vid sex på kvällen.

Nu ska F laga min pärla inför ombesiktningen och sen hoppas jag den tuffar och går länge till (något som jag och F inte är riktigt överens om. Jag tror,eller inbillar mig, att den ska gå föralltid. F är mer realistisk och säger att vi måste börja fundera på att byta bil  till mig) för 22 år och 28,000 mil är väl inget.....

Den andra saken jag valde mellan? Min mobil såklart ;-)

Inga kommentarer: