19 juni, 2011

Mycket nöjd med livet

Tänk att saker som egentligen är ganska små kan få en att må väldigt bra. Den här helgen har varit ett toppenhelg, en sån som man behöver men får alldeles för sällan.

Det började i fredags förmiddag när Jessica och barnen kom förbi på en fika och en pratstund. Mycket trevligt och jag hoppas att vi snart kan göra om det, men att vi då får lite bättre väder och kan sitta ute istället.

Sen på fredagskvällen hade vi en liten jobbfest eller vad man ska kalla det. Vi är 11 stycken i vår arbetsgrupp och 10 stycken kunde komma. Vi åt god mat, några drack lite och vi pratade och skrattade oavbrutet hela kvällen. Så mycket som jag skrattade då har jag inte skrattat på länge. Jag har sagt det förut och säger det igen. Jag har världens bästa arbetskamrater och det gör mig väldigt ledsen att veta att jag snart inte har dom kvar längre.
Det blev en ganska tidig kväll, åkte hem redan vid 00 tiden.

Sen på lördagen åkte vi till Bitte och Jimmy i Katrineholm. Vi åt mat, fikade, pratade och drack en massa. Jag som aldrig dricker fick i mig både öl, dooleys, piña colada, Smirnoff Ice och Hotshots (gallianoshots). Men jag drack ganska sakta så jag blev inte onykter. Vi spelade en massa bra nostalgimusik och satt ute till klockan var 02. Sen sov vi kvar där.
Och det roligaste av allt var att vi fick veta att vi ska få gå på bröllop. Grattis till er än en gång.

Nu är jag ganska sliten och laddar upp för en ny vecka med roliga saker. I morgon kväll kommer Peter och bästaste Jennifer hit för att stanna i minst en vecka. Och nästa helg är det midsommar.

 

IMG_2063

1 kommentar:

jessica sa...

Ja vi får ta en dag då vädret är soligt och varmt så barnen kan springa ute o leka istället.det låters om en riktig toppen helg för er...roligt med bröllop oxå....kram på dej