03 april, 2011

Det händer lite….

I morgon börjar jag jobba lite oväntat sådär. Tyvärr inget roligt jobb för jag ska köra Taxi igen. Men de ringde i onsdags och jag kan ju inte säga nej när jag stämplar. Som tur är så ska jag bara jobba april ut och antagligen inte på påsklovet eftersom jag mest ska köra skoltaxi.

Sen den 2 maj börjar jag på ett fyra månaders vikariat på mitt gamla jobb. Ska bli jättekul att komma tillbaka men tråkigt eftersom mina LAS-dagar är till fullo och när vikariatet är slut så får jag inte jobba mer…..

Men jag börjar även läsa på distans i morgon (fick godkänt att läsa med a- kassa några veckor, men det blir ju inte så många dagar jag behöver stämpla eftersom jag ska jobba). Ska läsa två kurser på halvfart först. En på 100p och en på 50p. Sen ta lite paus för att börja läsa 100% i augusti och söka studiemedel till hösten. Till våren när jag läst klart så hoppas jag få jobb. Kommer funka att läsa och jobba för jag är redan på onsdag vecka 2 i studieplanen och då börjar jag inte förrän i morgon. Läser programhantering först och kan det mesta men vill ha betyg på det.

Så nu har jag inga sysselsättningsproblem förrän till våren. Känns bra.

 

DSC00515

Inga kommentarer: