17 april, 2011

Dag 06, En låt som påminner dig om ett ställe

När jag växte upp hade vi husvagn. På vintrarna stod den i Högbyn, Fagersta. Vi var där var och varannan helg och åkte skidor. Vi firade även flera nyårsaftonar där. Det fanns gott om barn på campingen och vi hittade på en massa skoj saker. Jag fick en jättebra kompis däruppe som hette Ewa och var ifrån Järfälla. Vi hade verkligen roligt tillsammans under flera år. Flera gånger varje vinter var de disco i värmestugan.
En grupp som får mig tänka på Ewa är Depeche Mode för det lyssnade vi mycket på. Jag minns att hon hade en jättelyxig freestyle med utgång för två hörlurar så man kunde lyssna tillsammans.
Men nu är det en plats jag ska minnas och när jag hör nedan låt så tänker jag på Högbyn.

Dagens låt är Oh Mamma med Lili och Sussie

Inga kommentarer: