24 augusti, 2009

Slut på friden

Ja, så började skolan för barnen igen idag då. Nu gäller det att komma in i alla rutiner igen. Jag vill inte och orkar inte.
Tidiga mornar, läxor, papper som ska fyllas i, böcker som ska slås in, gympa väskor som ska påminnas om så det blir packat, matsäckar när det ska gås till skogen, böcker som ska tillbaka till biblioteket......suck

Just nu är jag ingen bra mamma för jag tycker inte att sånt är kul.
Stress på morgonen för att få iväg barnen. De små för dom stora är hemma själva eftersom dom passerat fritidsstadiet. Sen stress hem för att hinna hämta barn, laga mat, iväg på aktiviteter och hjälpa till med läxor. Sen ska man hinna med allt annat som ska göras och sen mina läxor också.

Vill ha mer sommarlov...gärna 10 veckor till. Att ha lugna mysiga mornar med barnen när jag jobbar kväll, mysiga kvällar när barnen kan vara ute och leka till klockan nio och när man kan åka och hälsa på folk mitt i veckan för att man hinner det.
Ingen panik med kvällsmaten utan man kan grilla eller laga mat i lugn och ro.
Jag vill, jag vill, jag vill......jag vill ha tid att umgås med mina barn!

Inga kommentarer: