09 juli, 2009

Regnig dag idag

Det regnar och regnar. Verkligen skillnad mot förra veckans värme.
I natt vet jag inte vad det varit med Tillan. Hon som alltid sover nätterna igenom har varit vaken nästan hela tiden mellan 24-05. När hon väl somnade vid två, tre tiden så ringer F´s jobb telefon så både hon och jag vaknar igen.
Att jag var hos Marie och pysslade både måndag kväll och tisdag kväll till halv tre ena dan och efter ett den andra gör ju inte att man är så överdrivet pigg idag.

När jag är så här trött så klarar jag inte att bara vara still utan vill ha nåt att göra hela tiden. Det hade ju varit perfekt om man hade kunnat gått ut, åkt till sjön eller nåt annat skoj. Men det här vädret känns inte så lockande. Istället blev det att baka.
Silviakaka, moccarutor, chokladbollar och nonstop kakor har jag och barnen gjort. Nu är det bara bullar kvar så får det räcka till Tillan och Emelies födelsedagar som kommer snart.

I kväll lär det bli tidigt i säng och jag hoppas lillfröken tänker sova inatt.

Inga kommentarer: