11 december, 2006

Jag + (mina barn) - sömn =

en ekvation som inte går ihop. Kvällspigg mamma med morgonpigga barn.... Funkar inte...
Jag somnar aldrig före 12....inte ens om jag lägger mig tidigare.... I morse, eller rättare sagt i natt vaknade Tillan 3,45 och ville äta....okej OM hon hade somnat om..Efter en timmes knölade så somnar hon äntligen men innan jag hinner somna så vaknar Tove och kan ju förstås inte låta bli att peta på Tilda som vaknar....
Straxt efter går Fredrik upp för att åka till jobbet och Tove ska gå upp vinka....Hej och hå...somnar Tilda och Tove om sen då....not..... Så 5,40 gick vi upp...
Summan på nattens mamma, barn sova ekvation slutar på 3 timmar och 45 minuters sömn för mamman....

När det blir så här så somnar ju Tilda om vid 7 tiden och vaknar sen lagom när jag kommer hem efter att ha lämnat Tove på dagis och somnar om igen när vi ska gå och hämta henne.....så nån vila blir det ju inte på dan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet vad du menar...
På kvällarna blir min ångest så stor så jag kan aldrig sova. Ligger vaken och grubblar in på småtimmarna.
Sen vaknar barnen runt 7:30(de stora dårå) och det är bara att maaaasa sig upp *gäsp*
Och sen har jag skitsvårt att sova på dagen.
Gud vilka insomningsproblem.