05 december, 2012

Hallå plogbilen, det snöar

Det har snöat hela natten, det blåser som fan vilket gör att det  driver upp snö på vägarna. Då tycker man ju att rv 55 skulle kunna vara plogad kl 6 på morgonen.
Jag kom till jobbet, men det var inte kul att köra i det här väglaget. Sen måste ju folk köra som idioter. Kör dom inte om så ska dom ligga två cm bakom och trycka. Ändå höll jag 70km i timmen trots väglaget. Inte konstigt att det ligger bilar i diket överallt när folk kör som dom gör.

När jag åkte såg jag inga bilar av vägen, men sambon åkte lite senare åt ett annat håll och där låg det 7 bilar i diket på en sträcka av drygt 2 mil.....(de andra tre milen vet jag inte om det låg fler)

Enligt vädret ska det ju snöa ända till i kväll, så vi får väl se hur det ser ut på vägarna när jag ska hem.

Idag ska Elin sjunga hos sin sångpedagog och sen ska jag till kyrkan och lyssna på Emelie som ska ha julkonsert med kulturskolan.
Sen ska jag hem och baka för i morgon är det  begravning. Usch vad jobbigt det kommer bli. Man ska inte dö när man bara är 47.
Elin ska sjunga i morgon på begravningen. Kents låt, Utan dina andetag.

Inga kommentarer: