22 november, 2011

Dåligt med uppdatering


Nu har det blivit dåligt med inlägg här igen. Kan inte påstå att det händer nåt speciellt i mitt liv just nu, därav den dåliga uppdateringen.

Jag jobbar kväll idag och jobbar dag 7 av 7....sover alldeles för lite, äter för onyttigt och känner att det nog inte är bra i längden.
Idag är Tillan hemma med mig eftersom jag börjar 17. Vi ska till Öppna Förskolan en sväng och sen hem och tvätta, göra pepparkaksdeg och sen göra köttbullar på 4,5 kg färs som ligger i kylen och väntar. I morgon är jag äntligen ledig en dag och ska försöka hinna städa vilket verkligen behövs, och sen på eftermiddan när alla barn kommer hem så ska vi baka pepparkakor.
Jag har en del ljus, tändsticksaskar, kort och sånt beställt som jag också ska hinna med tänkte jag. Fast det är ju så kul. Bra med beställningar för då måste man ta sig tid till pysslandet :) (Tar gärna mer beställningar)

F jobbar också mycket nu och ska även vara borta till sent i morgon kväll vilket ställde till det lite eftersom jag jobbar kväll....men först kommer Emelie efter skolan och passar Tillan när jag åker. Sen kommer F´s syster hit när Emelie ska på konfirmationen. Tove och Elin har truppgymnastik ikväll så de kommer vid 18.45. Sen stannar F´s syster här till jag kommer hem vid 22.20. Avskyr när det kör ihop sig så båda måste vara iväg :(

Så mitt liv i korta drag just nu: Jobbar mycket, sover för lite och gör läxor med barnen..... :-)

Ett blockljus som jag gjort. Det är en tårta till på baksidan och sen
bakelser på sidorna. Ljuset med fatet och stenarna slog
jag sen in i cellofan.

DSC_0070

1 kommentar:

jennifer sa...

Åh vilket fint ljus du har gjort! Jag är också inne i ett pyssel-il just nu ;) Måste köpa nya saker snart.. men pengarna går tyvärr till tråkig kurslitteratur istället.. ;)